Filmy sztuka, homoseksualizm, krew

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje sztuka, homoseksualizm, krew. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Reżyser teatralny zamierza wystawić do bólu realistyczną sztukę teatralną opowiadającą o jego własnym życiu. Wraz z postępem prac nad sztuką rozpada się jego życie prywatne.
Da Vinci widzi i przewiduje rzeczy, których inni nie dostrzegają. Jednak jego prawdziwym powołaniem jest odkrycie tajemnic wszechświata. Młody geniusz poszukuje Księgi Liści, mistycznego kompendium tajnej, zakazanej wiedzy, która według legendy opisuje sekrety naszego istnienia. Aby posiąść tę wiedzę i wyzwolić ludzkość, Leonardo będzie w stanie zaryzykować wszystko, co ma i stawić czoło potędze Watykanu. Pasja, ambicja i niebezpieczeństwo to dopiero początek tej historii. W swoich poszukiwaniach prawdy Leonardo trafi do rzekomo nawiedzonego miasta, stanie oko w oko ze środkowoeuropejskim władcą i szaleńcem – Władem Drakulą i włamie się do Tajnego Archiwum Watykańskiego. Żeby bronić Florencji, stworzy broń masowego rażenia. Będzie jednak zmuszony ponieść konsekwencje swoich czynów. Za chaos, który wywoła dla dobra ludzkości, przyjdzie mu zapłacić wysoką cenę.
Historia zaczyna się w 1964, kiedy malarz Francis Bacon (Derek Jacobi) zaskakuje włamywacza George'a Dyera (Daniel Craig) buszującego w jego londyńskiej pracowni i domu w poszukiwaniu czegoś wartościowego. "Kim mógłbyś być?" - wykrzykuje artysta - "niewiele jest w tobie z włamywacza. Rozbieraj się i chodź do łóżka, a będziesz miał wszystko, czego zapragniesz". W tym momencie na zawsze zmieniło się życie obydwu. Dyer przez siedem lat był stałym modelem Bacona i starał się - finansowo wspierany przez Bacona - wydobyć ze środowiska i kultury klasy robotniczej, dostosować do zamkniętego świata artystów. Dyer został obdarowany drogimi garniturami i pieniędzmi, był zabierany w podróże do Paryża i Nowego Jorku, choć nie tworzyli z Baconem dobranej pary. Najwięcej radości dawała mu zazwyczaj wędrówka z młodymi ludźmi po paryskich barach, ale nie był w stanie stawić czoła nieustającym żartom swego dobroczyńcy. Dowcipny Bacon był w swoim żywiole, kiedy zabawiał się i pił z modelkami pozującymi do fotograficznych aktów, kpiąc ze wszystkiego i wszystkich: "Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, prawdziwe cierpienie dla fałszywych" i przedstawiając swoje niekonwencjonalne towarzystwo: "Witamy w obozie koncentracyjnym". Kiedy Dyer skarżył się na nocne koszmary, Bacon krótko replikował "George, nocne koszmary nie mogą być bardziej przerażające, niż życie".


Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Ten film to złożony obraz tańca współczesnego, performance i poezji. To malarski portret przemocy i szamańskiego wyzwolenia.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…